۲۰ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۰۲

طی روزهای آینده؛

دمای استان بوشهر به کمتر از صفر درجه می‌رسد/ کشاورزان مراقب باشند

دمای استان بوشهر به کمتر از صفر درجه می‌رسد/ کشاورزان مراقب باشند

بوشهر - مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: در برخی نقاط استان بوشهر دمای سطح خاک به صفر و یا زیر صفر درجه می‌رسد و سبب سرمازدگی و یخ‌زدگی در محصولات و مزارع و باغات کشاورزی می‌شود.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا غبار محلی، گاهی افزایش ابر و وزش ملایم باد و در برخی مناطق نیز مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در سطح استان است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود از اواخر وقت یکشنبه و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه سرعت وزش بادهای شمالی بر روی دریا و در سواحل استان افزایش یابد و در این مدت ضمن افزایش تلاطم دریا، دمای هوا نیز در سطح استان بین چهار تا هشت درجه کاهش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود کاهش دما در روزهای یکشنبه و دوشنبه و در مناطق مرتفع استان از شدت بیشتری برخوردار باشد.

وی ادامه داد: در برخی نقاط از شهرستان‌های دشتستان، جم، دشتی، دیلم و گناوه دمای سطح خاک به صفر و یا زیر صفر درجه سلسیوس برسد و سبب سرمازدگی و یخ‌زدگی در محصولات و مزارع و باغات کشاورزی می‌شود.

شکوهی‌پور بیان کرد: طی ساعات آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی افزایش ابر و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی این مدت جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ و در برخی ساعات در فراساحل تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به افزایش نسبی سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع موج از دوشنبه تا چهارشنبه گفت: توصیه می‌شود طی این مدت دریانوردان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرات احتمالی داشته باشند.

کد خبر 5117678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha